✭ der Woche: Big Book of Color 29,90 12,90 €

»The Big Book of Color in Design« von David E. Carter beschäf­tigt sich mit der Rolle der Farbe im Design und ihr Potential, Stimmungen auszu­lösen oder zu symbo­li­sieren. Der Verlag schreibt zum Inhat des englisch­spra­chigen Werkes: “The book is cate­go­rized into 30 diffe­rent sections, such as ‘classy,’ ‘hot,’ ‘regal’, or ‘corpo­rate’. Each section features current graphic design projects that fit into these moods. For the desi­gner looking for fresh ideas on how to use color, this volume is a treasure chest. Under the ‘hot’ section, the obvious uses of red and orange are shown. But a neon colored car can also be considered as ‘hot’. For each of the featured projects, a ‘color chip’ appears, with the CMYK formula for crea­ting a similar tone. In all, hundreds of examples of use of color in brochures, ads, logos and other cate­go­ries of graphic design appear in this breakth­rough book.”

Als Stern der Woche bietet FontShop das »Big Book of Color in Design“ bis zum Sonntag auf www​.font​blog​.de für nur 12,90 (statt 29,90) an. Zur Bestellseite …


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